Herkenbaarheid MB Advies!

Door: Martien van den Berg

Een nieuwe website van MB Advies, ja het werd tijd. Als jullie dat niet vinden, vind ik het zelf nog wel. Een website met een blog wat elke maand gevuld gaat worden met allerlei informatie. Dit kan zakelijk/informatief zijn maar kan ook een sociaal maatschappelijk karakter hebben! Het moet in elk geval verteld worden met simpel taalgebruik en helder zijn van uitleg.

Waarom wil ik dit?
“Ik ken jou ergens van‚ doe jij niet iets voor Jibb of voor MULO of zo? Je gezicht komt me zo bekend voor!”

Het is vanzelfsprekend een goed teken dat mensen je herkennen vanuit je sociale omgeving. Dit is ook een omgeving waar ik me graag in begeef en me thuis voel. Dit kost me ook de nodige uren per week en doe ik met heel veel plezier.

Oh ja, jij zit toch in de financiën? Toch?”
Deze vraag krijg ik regelmatig van mensen en heeft me geconfronteerd met het feit dat ik niet altijd rechtstreeks wordt verbonden aan mijn onderneming MB Advies maar meer aan mijn sociale inspanningen. Omdat we toch voldoende te werken hebben zijn we tot op heden ook niet zo bezig geweest met communicatie en commercie, terwijl ik zelf roep dat we een kantoor zijn waarbij ons werk van hoog kwaliteitsniveau is en met een vorm van dienstverlening die in de regio zo goed als niet voorkomt. Des te meer reden om dit commercieel uit te dragen zou je denken! En toch hebben we dit tot vandaag niet voldoende gedaan naar mijn mening. ‚”Je bent een beetje dom!”, zou Maxima zeggen en wellicht heeft ze gelijk.

“Ja”, zeg ik dan tegen mezelf‚ “jij bent een mooie, geen bedrijfsmatige communicatie naar buiten toe (alleen reclameborden of advertenties om te gunnen) maar je hebt wel een twitteraccount met ruim 200 volgers, een LinkedIn profiel waar je mensen mee wilt bereiken en een Facebook pagina voor privé, waarom heb je dan geen website waaruit blijkt wat je precies doet? En waarom draag je niet meer uit waar je goed in bent, en waar je passie ligt?” Een simpele gedachte die eigenlijk simpel beantwoord kan worden.

Ja, wat doen jullie nou precies?”
Mensen dichterbij hun droom brengen! Het klinkt allemaal wat spiritueel maar eigenlijk is dat wel datgene waar wij 24 uur per dag mee bezig zijn. Zowel zakelijk als in de sociale omgeving, proberen we mensen dichter bij hun droom te brengen. Dat kan zijn door ondernemers op financieel of organisatorisch gebied te helpen bij de groei van hun bedrijf, dat kan zijn door de financiële begeleiding bij het kopen van een droomhuis maar dat kan ook zijn door kinderen die overgewicht hebben met veel plezier aan het sporten te krijgen, of meer dan 700 kinderen per week aan het voetballen te zien. Het gevoel om wat te kunnen betekenen voor iemand! Zo zijn we eigenlijk 24 uur per dag aan het ondernemen. Die droom kan alleen worden bereikt door openheid en eerlijkheid. De twee woorden die wellicht het meest belangrijk zijn binnen ons werkgebied. En ondanks dat wij in de Financiën zitten hebben deze woorden niets met geld te maken maar met maar één ding: het wederzijds vertrouwen. Alleen dan kun je met elkaar de toekomst in!

Wij zijn juist geen doorsnee accountantskantoor, waar er al zoveel van zijn, maar we begeleiden ondernemers en particulieren het hele jaar door op financieel en organisatorisch gebied, we volgen de klant gedurende het jaar door. Wij helpen ondernemers, mensen die vooruit willen maar dat zelf niet kunnen? Welke financiële en organisatorische tools kunnen wij ze bieden? Leuk werk met een grote mate van voldoening. Ondernemers helpen, zeker in deze kwetsbare tijd, is dankbaar werk, ook als het wel eens niet meezit! Er samen voor gaan en er zorg voor dragen dat de klant elke keer weer iets dichter bij zijn droom uitkomt is een onderdeel van onze missie!

Wees kritisch! 
De nieuwe website die we hebben ontwikkeld na diverse uitgebreide denksessies met communicatiebureau Groep5700 moet veel duidelijkheid geven in waar wij de hele dag mee bezig zijn. De website is bewust simpel gehouden en niet te diepgaand. De wereld waar wij in bezig zijn is toch al zo lastig voor veel mensen. Voor een verdere uitleg van onze dienstverlening wil ik iedereen persoonlijk en vrijblijvend meer toelichting geven.

Ik zou het zeer op prijs stellen als je een kwartiertje de tijd wil nemen om eens kritisch onze nieuwe website te beoordelen. Je mag alles zeggen of vinden. Ik stel me zeer kwetsbaar op! Is na het lezen van de inhoud duidelijk waarvoor je bij ons terecht kunt dan is onze missie geslaagd. Zijn er nog teveel onduidelijkheden bij de dienstverlening dan zullen we bijstellen daar waar nodig. Laat me weten wat je vind!

Vanaf nu wordt MB Advies een herkenbaar begrip in de regio! Ik ga daar zelf voor zorgen! Doen jullie met me mee? Dan worden we er allemaal beter van.

Reacties

  1. Chris van Vijfeyken zegt:

    Hoi, Martien en Peggy, ziet er allemaal keurig netjes uit.
    Wij zijn niet anders gewend aan jullie werkwijze.
    Wij wensen jullie dan ook veel succes in de verdere toekomst.

    Groeten Chris en Marij.

Laat wat van je horen

*